Aktualności

Obóz matematyczny - Bukowina Tatrzańska 2007

10.06.2007
W ostatnim tygodniu maja klasy 1b i 2f z I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego były na obozie naukowym w Bukowinie Tatrzańskiej. Taki pomysł na naukę nie jest nowością w I LO- obozy naukowe są inicjowane już od lat.

W ostatnim tygodniu maja klasy 1b i 2f z I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego były na obozie naukowym w Bukowinie Tatrzańskiej. Taki pomysł na naukę nie jest nowością w I LO- obozy naukowe są inicjowane już od lat.

W tym roku (po raz czwarty) obóz zorganizowała mgr Anna Kłusek. Pomocy podczas obozu udzielili również inni nauczyciele z I LO: ks. mgr Mariusz Gródek, mgr Elżbieta Jędros, mgr Anna Kukuła, mgr Marek Mucha i mgr Paulina Romaniszyn. W obozie naukowym wzięło udział 57 uczniów (31 osób z pierwszej klasy i 26 z drugiej).
Bukowina Tatrzańska przywitała uczniów i nauczycieli z I LO wspaniałą pogodą, która niestety trwała tylko przez jeden dzień. Jednak pomimo złych warunków pogodowych młodzież bardzo miło spędziła czas w Willi „Zbójnicówka”, której właścicielem jest pan Krzysztof Łukaszczyk. Jednakowo miło upłynęły zajęcia lekcyjne (obowiązkowe na obozie naukowym), różne gry oraz wycieczki górskie. Wieczory podczas wyjazdu umilali uczniowie klasy 2f, którzy przygotowali m.in. kabaretowe przedstawienie pt.: „Ciemniej w randce”, dyskotekę w rytmach latino, karaoke i zabawny film z życia klasy pt.: „2F PROJECT”.
Dzięki ks. Mariuszowi Gródkowi odbyła się msza święta w kaplicy sióstr Sług Jezusa w Bukowinie Tatrzańskiej.
Ostatniego dnia obozu naukowego odbyła się wycieczka, której celem był Czarny Staw Gąsienicowy. Do celu doprowadził uczniów z I LO przewodnik tatrzański pan Jakub Hornowski. Niestety mgła była tak duża, że Czarny Staw można było zauważyć dopiero na odległości ok. 3 metrów od brzegu.
Wszyscy uczestnicy obozu zgodnie twierdzą, że wyjazd był wspaniałym przeżyciem.


Dziękujemy szczególnie pani mgr Annie Kłusek za organizację obozu oraz za to, że jest wspaniałym nauczycielem.
Dziękujemy również innym nauczycielom, którzy brali udział w obozie naukowym w Bukowinie Tatrzańskiej oraz panu Krzysztofowi Łukaszczykowi za wspaniałe warunki, jakie nam zapewnił podczas obozu.
Uczniowie klas 1b i 2f



Uczniowie zostali poproszeni o odpowiedź na kilka pytań dotyczących obozu.... Oto niektóre wypowiedzi..
(Ankietę wypełniali również uczniowie kl 2 f, którzy uczestniczyli w obozie naukowym Bukowina Tatrzańska 2006)

Co sądzisz o organizowaniu obozów naukowych?

  • Szymon: Uważam, że jest to wspaniała idea, pozwalająca na odpoczynek, a jednocześnie pogłębienie swojej wiedzy matematycznej.
  • Powinny być organizowane częściej, ponieważ zdobywamy wiedzę w przyjemny sposób i mamy okazję do wspólnego spędzania czasu.
  • Według mnie są one bardzo potrzebne, czerpiemy z nich korzyści, zarówno w nauce jak i integracji.
  • Uważam, że jest to świetny pomysł. Takie obozy pomagają w integracji, lepiej można poznać nauczycieli, a także przerobić więcej materiału z danego przedmiotu (również materiału ponadprogramowego).
  • Rafał: Jest to bardzo dobry pomysł, pozwala na odstresowanie się od codziennych monotonnych zajęć w szkole. Oczywiście zależy kto organizuje taki obóz, jeśli p. Kłusek to zawsze będę chciał jechać.
  • Łukasz: Obóz naukowy to rozrywka i nauka w jednym, uważam że takie obozy powinny się odbywać.
Czy tego typu nauczanie jest według Ciebie skuteczniejsze od tradycyjnych form - lekcji w szkole?
  • Myślę że tak, gdyż uczniowie są mniej zestresowani, mogą się bardziej skupić, a także mają większe szanse aby to, czego nie rozumieją, mogło im zostać wytłumaczone.
  • Paweł: Tak. Na lekcjach "obozowych" kontakt z nauczycielem jest dużo lepszy niż w szkole.
  • Łukasz: Sądzę, że tego typu zajęcia są pozytywne. Na obozie rozwiązuje się zadania z całego roku,   a nie tylko z jednego działu.
  • Damian: Zależy pod jakim kątem. Uczy pracy w grupie, rozwija zdolności indywidualne.
  • Monika: Na pewno jest inne. Oprócz tego co daje nam szkoła mamy możliwość integracji z klasą oraz nauczenia się współpracy.
  • Nie wiem czy skuteczniejsze ale na pewno bardziej przyjemne. Jest dużo pozytywnych cech tej formy nauczania. Bardzo ważne jest, że lekcje nie były nudne i odbywały sie w dobrej atmosferze.
Co najbardziej podobało Ci się na obozie, a co nie?Co chciałbyś zmienić w organizacji tego typu nauczania?
  • Podobały mi się występy, dyskoteka, wspólna zabawa. Chciałbym, aby obóz trwał dłużej.
  • Beata: Podobała mi się atmosfera miejsce i klimat, oraz osoby, które tam były. Nie podobał mi się podział naszej klasy i to, że nie była zgrana.
  • Najbardziej podobały mi się wspólne, wieczorne spotkania oraz końcowa wycieczka w góry.
  • Wspaniała zabawa i lekcje. Myślę, że nic nie trzeba zmieniać.
  • Obóz powinien być dłuższy, a poza tym wszystko było dobrze :-)
  • Bopp: Spodobała mi się współpraca pomiędzy nauczycielami a uczniami. Podejście nauczycieli do spraw uczniów, a w szczególności pewna rozmowa u nas w pokoju z p. Ania. Integracja klasy oraz fajne lekcje w miłej atmosferze.
Czy taki rodzaj zajęć wpływa na integrację klasową, wzmacnia więź, solidaryzuje uczniów?
  • Tak, zwłaszcza wspólny śpiew i gry.
  • Tak, bardzo zżyliśmy się z naszą klasą, a także z 2f.
  • Tak, ponieważ dowiadujemy się na kogo możemy liczyć.
  • Uważam że tak. Mamy więcej czasu by poznać osoby z klasy.
  • Rafał: Jak najbardziej tak! pojawiają się nowe przyjaźnie, jesteśmy bardziej zintegrowani co wpływa na naszą przyszłość. Trzeba dodać, że wzmacniają więź miedzy klasą.
  • Na pewno tak. Najlepiej poznaje się ludzi przebywając z nimi.
Jak często powinny być organizowane tego typu obozy?
  • Raz w roku - 17 osób
  • Jeden lub dwa razy w roku - 12 osób
  • Dwa razy w roku - 12 osób
  • Częściej - 14 osób
Co sądzisz o indywidualnych konsultacjach z nauczycielem?
  • Uważam, że pomagają one tym uczniom, którzy nie zrozumieli materiału przerabianego na lekcji, lub mają jakieś problemy.
  • Są bardzo dobrym pomysłem, ponieważ uczniowie, którzy nie są odważni i boją się zapytać nauczyciela o coś na forum klasy, mają szansę zrobić to na konsultacjach.
  • Są bardzo przydatne, ponieważ nauczyciel osobiście wytłumaczy uczniowi to czego nie zrozumiał w czasie lekcji.
  • Myślę, że jest to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza dla uczniów zainteresowanych ponadprogramowym materiałem.
  • Myślę, że dla uczniów, którzy mają problemy z zadaniami jest to bardzo dobry pomysł. Jeśli nauczyciel tłumaczy coś jednemu uczniowi daje to dużo lepsze efekty niż podczas lekcji, na której jest około 30 uczniów.
  • Damian: Bardzo doby pomysł, gdyż uczeń skupia się wtedy wyłącznie na rozwijaniu swych zdolności z danego przedmiotu.

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.