Aktualności

Czwarta debata Szkolnego Klubu Dyskusyjnego „ Semper in altum”

19.05.2014
Czwarta debata Szkolnego Klubu Dyskusyjnego „ Semper in altum” 1
Czwarta debata Szkolnego Klubu Dyskusyjnego „ Semper in altum” za nami. Tym razem w ramach  projektu „ Młodzi głosują 2014 ”, który pozwoli nam przygotować się do uczestnictwa w wyborach do Parlamentu Europejskiego już 25 maja 2014 r.. Projekt to lekcje o Parlamencie Europejskim, ale również szkolne prawybory i debata oksfordzka.    Podjęliśmy się tego wyzwania w piątek 16 maja 2014r. w murach naszej szkoły. Postawiliśmy tezę: „ Parlament Europejski odgrywa ważną rolę w strukturach Unii Europejs

Czwarta debata Szkolnego Klubu Dyskusyjnego „ Semper in altum” za nami. Tym razem w ramach  projektu „ Młodzi głosują 2014 ”, który pozwoli nam przygotować się do uczestnictwa w wyborach do Parlamentu Europejskiego już 25 maja 2014 r.. Projekt to lekcje o Parlamencie Europejskim, ale również szkolne prawybory i debata oksfordzka.
    Podjęliśmy się tego wyzwania w piątek 16 maja 2014r. w murach naszej szkoły. Postawiliśmy tezę: „ Parlament Europejski odgrywa ważną rolę w strukturach Unii Europejskiej” ”.


Podzieleni na drużynę propozycji: Karol Górski (1h), Alicja Kawala (1b), Wiktoria Moritz (1d), Gabriela Rogowska (1b) i opozycji: Wiktor Michniak (1b), Maciej Mleczko (1h), Wiktor Suchodolski (1h), Ilona Wiechecka (1e)  skonfrontowaliśmy nasze poglądy pod czujnym okiem marszałka debaty: Agnieszki Mikulskiej (1e), klubowiczów i publiczności.
    W rolę konferansjerów tym razem wcielili się Patrycja Mączka (1i) i Jakub Augustyn (1b). Debatę rozpoczęła Pani dyrektor I LO Jolanta Kruk witając debatujących słowami zagrzewającymi do rzetelnej argumentacji, po czym Małgorzata Płonka (1e) i Jakub Orłowski (1e) posiłkując się prezentacją multimedialną przygotowaną przez Małgosię i Wojciecha Janiaka (1e), wprowadzili zgromadzonych w tematykę struktur instytucjonalnych UE, ze szczególnym uwzględnieniem Parlamentu Europejskiego, jego historii, frakcji politycznych, ordynacji wyborczej, zadań i kompetencji. Następnie przeprowadziliśmy głosowanie publiczności za/przeciw tezie, w którym
50 % opowiedziało się za, 17 % było przeciw tezie a 33 % nie miało zdania. Po części pierwszej przeszliśmy do meritum czyli debaty. Po godzinnej wymianie argumentów odbyło się kolejne głosowanie, ale tym razem za drużyną propozycji / opozycji – ocenie podlegała wartość merytoryczna i przygotowanie uczestników do debaty. Podczas liczenia głosów Monika Piątkowska (1i) wykonała na skrzypcach fragment IX Symfonii Ludwiga van Beethovena hymn UE „ Odę do radości”. Głosami publiczności zwycięzcami okazali się być uczniowie opozycji. Zapraszamy na kolejną debatę :)

SKD

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.