Aktualności

My Europejczycy ze Lwowa i Bochni - czwarty dzień projektu

14.09.2023
uczniowie udzielający wywiadu
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

CZWARTY DZIEŃ PROJEKTU „MY EUROPEJCZYCY ZE LWOWA I BOCHNI - WIĘCEJ NAS ŁĄCZY NIŻ DZIELI” 13.09.2023
Poranek 12 września, czyli bardzo wczesne śniadanie i szybki przejazd do Krakowa, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić Wawel. Na miejscu poznaliśmy oryginalną panią przewodnik, która absolutnie dała z siebie wszystko (pomimo przeszkód architektonicznych, np. schodów), aby przekazać nam jak najwięcej informacji i wzbogacić naszą wiedzę. Zobaczyliśmy m.in. sale renesansowe, słynne arrasy oraz wystawę poświęconą mistrzowi ekspresyjnej rzeźby - Johanna Georga Pinsla. Nie zabrakło również zwiedzania Katedry na Wawelu, gdzie mogliśmy zobaczyć wspaniałe nagrobki największych królów polski i wybitnych Polaków. Następnie udaliśmy się na obiad do naszej ulubionej, znajomej już restauracji w centrum Krakowa, gdzie schabowy zapewnił nam nowy zapas sił, który był niezbędny do następnej części naszego planu, jaką było zwiedzanie rynku i okolic Krakowa z przewodnikiem w języku angielskim. Po dogłębnym poznaniu (nie)oczywistych obiektów byłej stolicy Polski, dostaliśmy chwilę czasu wolnego, aby oficjalnie powiedzieć „do zobaczenia” pięknemu miastu, a potem wrócić do Bochni. Po kolacji przyszedł czas na ostatnie prezentacje dotyczące trudnego, lecz bardzo ciekawego tematu- religii. Dzięki osobistym doświadczeniom uczniów oraz włożonej pracy mogliśmy dogłębnie wchłonąć i zrozumieć przekazywane informacje w tak istotnej kwestii, jaką jest wiara. Mogliśmy się dowiedzieć m.in. jak wygląda sprawa religii w Ukrainie - która wcale nie jest taka oczywista, poznać rolę religii w historii Polski oraz przybliżyć temat Światowych Dni Młodzieży. Wieczór spędziliśmy na wspólnych rozmowach, grach i śmieciach, aby czerpać z tego czasu bycia razem, którego tak niewiele pozostało.

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.