Jubileusz 200-lecia LO

WRZESIEŃ 2017 - DZIEŃ NAUKOWCÓW - ciekawe doświadczenia z biologii i chemii

27.06.2021

Dzień Naukowców - ciekawe doświadczenia z biologii i chemii

23 września 2017 roku w ramach obchodów 200-lecia naszej szkoły gościliśmy przedszkolaków i uczniów klas I – IV szkół podstawowych na specjalnie przygotowanych dla nich warsztatach. Zainteresowanie przygotowaną przez nas propozycją było bardzo duże.
W pracowni biologicznej mali naukowcy, korzystając z lupy, mikrokamery oraz mikroskopu odkrywali tajniki budowy różnych organizmów. Z dużym zaangażowaniem poznawali budowę własnego organizmu, nazywając i układając narządy we właściwym miejscu w modelu korpusu człowieka. Wykazywali się znajomością różnych gatunków drzew, wskazując ich liście i owoce. Dowiedzieli się jakie mogą być zależności między organizmami układając łańcuchy pokarmowe z wykorzystaniem preparatów oraz modeli zwierząt i roślin. Powodzeniem cieszyły się samodzielnie wykonywane doświadczenia. Dużym zaskoczeniem dla małych odkrywców było to, że przekłuty patyczkiem balon nie pęka, a fioletowy kolor soku z liści czerwonej kapusty zmienia się po dodaniu octu czy sody. Obserwacje żywych zwierząt w hodowlach jak i eksperymenty prowokowały do zadawania wielu pytań, na które odpowiedzi udzielali nasi niezawodni uczniowie.
W pracowni chemicznej uczestnicy warsztatów obserwowali zjawisko chromatografii używając flamastrów, bibuły filtracyjnej i octu. Dużo emocji wzbudzała kolorowa, szalona piana, którą mali naukowcy otrzymywali używając wody utlenionej, płynu do mycia naczyń, barwników spożywczych i drożdży. Podświetlona latarką mieszanina - oleju, wody, barwników spożywczych z dodatkiem tabletki musującej - wyglądem przypominała lawę, wzbudzając zachwyt wśród dzieci. Na zakończenie doświadczeń chemicznych uczestnicy warsztatów z pełnym zaangażowaniem karmili rekina.
Bardzo dużo pozytywnych emocji towarzyszyło nam wszystkim podczas trwania warsztatów. Uczniom naszego liceum – zarówno prowadzącym zajęcia z dziećmi, jak i odpowiedzialnym za sprawy porządkowe - serdecznie dziękujemy za pełne zaangażowanie, a „młodym naukowcom” – za wspaniałą zabawę.
Nauczyciele biologii i chemii

Scientists' Day

On Saturday, September 23rd our chemistry and biology teachers prepared a very interesting show of experiments for kindergarten and primary school pupils. The children learnt about different organs in the body, various trees and how to prepare lava. Everybody wanted to feed the shark as well. All the experiments provoked many questions, which were easily answered by our students from biology and chemistry classes and the little participants really enjoyed themeselves. We would like to thank everybody who was involved in organization of that event.

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.