Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane na twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

200 LAT TRADYCJI

Slider

Po raz kolejny gościliśmy Lwów !

W czwartek, 25 października, prosto z Lwowa przybyli do nas nasi koledzy, z którymi przez następne 3 dni mieliśmy mieszkać, jeść, spotykać się spędzać wspólnie czas. Był to pierwszy dzień wymiany,którą rozpoczęło przybycie Ukraińców do Bochni. Po przyjeździe naszych nowych przyjaciół wszyscy udaliśmy się radośnie, głośno rozmawiając i śmiejąc się, do naszych domów, na kolację, i aby nasze rodziny mogły bliżej poznać dziewczyny i chłopców ze Lwowa.

Piątek zaczęliśmy od godziny 7:30 grą miejską.
Troje z nas, wraz z Ukraińcami, poszło na spacer po Bochni. Wskazaliśmy im najciekawsze według nas miejsca i po krótce opowiedzieliśmy ich historię. Następnie udaliśmy się do szkoły na trzy lekcje. Na wiedzy o społeczeństwie posłuchaliśmy ciekawego wykładu Pana wicedyrektora, Jerzego Pączka, a na dwóch angielskich uczyliśmy się przysłów i ich znaczeń, ale w języku angielskim. Następnie poszliśmy na smaczny obiad do pizzerii Da Grasso, a po obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie zamku w Nowym Wisniczu. Po dwóch godzinach wróciliśmy do Bochni. Po zakończeniu oficjalnej części planu jako jedna, duża, polsko-ukraińska grupa poszliśmy do parku rodzinnego Uzbornia, gdzie przy kawie, herbacie lub gorącej czekoladzie, rozmawiając i śmiejąc się, odpoczywaliśmy po męczącym dniu. Około 20 wszyscy pojechaliśmy do swoich domów, by następnego dnia znowu się spotkać.

W sobotę plan rozpoczął się o godzinie 9. O tej godzinie grupa ukraińska zjechała wgłąb Kopalni soli w Bochni, gdzie przez 3 godziny oglądała I zwiedzała naszą kopalnię. Następnie, przed godziną 13, pojechaliśmy pociągiem do Krakowa. Pomimo złej pogody nic nie przeszkodziło nam w dobrej zabawie. Najpierw udaliśmy się na spacer po dawnej stolicy Polski, a później, głodni i trochę przemoczeni , poszliśmy na obiad. Po czasie wolnym, około 17,grupa ukraińska udała się na zwiedzanie podziemi Sukiennic, a o godzinie 19 wszyscy spotkaliśmy się w Galerii Krakowskiej. O 21 wyjechaliśmy pociągiem w stronę Bochni, i około 22:30 wróciliśmy do domów.

W niedzielę, po raz ostatni w Polsce, mieliśmy zbiórkę o godzinie 11:30. Ze łzami w oczach pożegnaliśmy nowych przyjaciół, którzy wyruszyli do swoich domów o godzinie 12. Z tęsknotą myślimy o kolegach, koleżankach, i oczekujemy ze zniecierpliwieniem na nasz kwietniowy wyjazd na Ukrainę.

Guests from Lwów

From 25th to 28th October, we hosted a group of Ukrainian students within a school exchange project. Their visit to Poland was full of events: getting familiar with our town and its history through a city game, a sightseeing tour of Kraków, visiting the castle in Nowy Wiśnicz and the Salt Mine in Bochnia, taking part in school lessons. There were also some relaxing moments: eating meals together, chatting and having fun. But all good things must come to an end. Sunday the 28th was a farewell time. We will definitely miss our Ukrainian friends and we are looking forward to our visit to Ukraine in April.