Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane na twoim urządzeniu. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

200 LAT TRADYCJI

Slider

Najpierw o 1 w sobotę wyruszyliśmy z Bochni, by o 9:00 wypić kawę na Alexanderplatz w Belinie

pod zegarem Urania. Po godzinie oglądaliśmy perspektywę Berlina z wysokości ponad dwustu metrów, z berlińskiej wieży telewizyjnej. Potem szybki zjazd na dół i jesteśmy w Pergamonmuseum, na berlińskiej Wyspie Muzeów. Tu daliśmy sobie dwie godziny na spotkanie z kulturą starożytnego Bliskiego Wschodu, Grecji i Rzymu i ogrzanie się nieco. Potem pierwszy na naszej trasie Jarmark Bożonarodzeniowy ( każdy znalazł coś dla siebie).

Podjedzeni maszerujemy pod Charlie Point by zobaczyć resztki berlińskiego muru, dalej do Muzeum Terroru ( znowu jest ciepło, niestety znajdujemy tu bocheński akcent - zdjęcia z egzekucji na Uzborni). Stąd długi marsz pod Bramę Brandenburską i budynek Reichstagu. Dalej na Plac Poczdamski, po drodze zahaczamy o Pomnik Holocaustu (nocą wędrówka przez mauzoleum robi niesamowite wrażenie) i zaraz kontrastowo Plac Poczdamski z Sony Center. Po drodze mijamy kolejne jarmarki i zmierzamy w kierunku kościoła cesarza Wilhelma ( raz, ciekawa budowla, dwa, ze w pobliżu odwiedzamy kolejny jarmark. Teraz odwrót na słynny z powieści dworzec Zoo, także obecnie nie robi dobrego wrażenia i ..... jest nasz ukochany, wymarzony autobus. Wracamy do Bochni, za nami kawał Berlina, jakieś 15 kilometrów marszu. Tak zdobylismy Berlin.

Conquering Berlin

We left the town in the middle of the night only to be able to drink coffee at Alexanderplatz in Berlin in the morning. After such a nice beginning of the day we went sightseeing; first the TV tower and then the Pergamon Museum. We couldn't miss the Berlin Wall and Charlie Point and obviously, at this time of the year, one of the Christmas markets. After admiring the rest of the city with the Brandenburg Gate and the Reichstag and covering 15 kilometres on foot we finally reached our coach. And that is how we conquered the German capital.